Helt ok tempo!

Det är lov, inte ens jag som jobbar i skolan har klart för mig vad lovet heter? Sportlov? Det är iaf inte läslov... för det är ju i november.
 
I vart fall innebär det att jag jobbar hemma. Det är skillnad på att gå upp halv sex och kvart över sju på morgonen. Det är också skillnad på tempot. Full fart, kontra gå från sängen till soffan och sätta på datorn, eller som just nu; greppa lite forskning att förkovra mig med. 

Därtill kan jag ägna lunchen åt träning. Inte illa. Det betyder att eftermiddagskvällen kan ägnas åt påhejning av köksrenovering och handräckning i samma projekt. Jag erkänner att jag grönifierar ytterligare ett rum i köket. Jag är mycket nöjd med piggelinfärgade väggar. Mycket djupfryst piggelin, inte blank och halvtinad.

Hur nöjd Drängen är? Mycket osäkert. Häromveckan deklarerade han med emfas "jag har inte bestämt nåt i det här huset på 30 år." (Han hade ju en fru innan mig, jag har bara regerat i 25 år.) Stackars raringen!

Kommentera inlägget här :