Inspiration orsakad av frustration 😡

Long time No write ✍. Frustration har alltid varit en motor i mitt skrivande. Nu Ă€r jag frustrerad. För lĂ€nge, lĂ€nge sedan nĂ€r jag började Ă„ka raggarbil (1979, ni ser ju!) var vi paria och patrask i samhĂ€llets ögon. Min salig mor var livrĂ€dd att nĂ„gon skulle se mig i nĂ„n bil. Snuten jagade oss alltid. Flygande besiktningar var legio. Vi slogs med polisen pĂ„ Stortorget i Örebro
 vi var avskrĂ€de. VĂ„r status har stadigt gĂ„tt uppĂ„t. För bara nĂ„gra Ă„r sedan var vi ömt vĂ„rdade kulturbĂ€rare, vĂ€lkomna överallt. 

Nu
 har den yngre generationen tagit över, kallas de z? Fan vet. De Ă€lskar sina med avsikt sönderslagna bilar med mer ljudanlĂ€ggning Ă€n motor. SĂ„ lĂ„ngt Ă€r allt vĂ€l. You go to your church and I go to mine osv
 men det faktum att de Ă€lskar att verkligen svina i offentlig miljö, jo jag har oxĂ„ haft kisspaus pĂ„ i mina ögon olĂ€mpliga stĂ€llen, men dĂ€r rĂ€knas inte snackshyllan pĂ„ Coop in
 Bra ljud Ă€r kul men du behöver inte spela för ett helt kvarter klockan fem pĂ„ morgonen. Och "hemma pĂ„ min gata i stan" Ă€r alkohol den dominerande berusningsformen, just sayin
 Vi har soppĂ„sar i bilen. SlĂ€nga ut en glasflaska Ă€r belagt med dödsstraff för ingen vill ha punktering. Burkar Ă€r livsfarligt för djuren
..
Ja, jag Ă€r hĂ€xan Surtant, jag vet, men att behöva bevittna hur alla vi samtliga slĂ€pas i skiten, blir paria och att cruisingar och trĂ€ffar stĂ€lls in pga svinerier Ă€r inte kul alls faktiskt. 
Nu kommer ytterligare en impopulĂ€r kĂ€nga. SnĂ€lla rara fotografer som fotar pĂ„ vĂ„ra tillstĂ€llningar, fota inte den mĂ„lgrupp jag skriver om. Det ger dem livsluft och inspirerar dem. Konsekvenserna blir ödesdigra för alla oss inom bilhobbyn 😭. Det hĂ€r Ă€r inte ett angrepp pĂ„ enskilda individer, det Ă€r ett nödrop. LĂ„t inte myndigheterna förinta oss, ge dem inte orsak.  Som Ă€lskare av förbrĂ€nningsmotorer ligger vi risigt till Ă€ndĂ„. 

Kommentera inlÀgget hÀr :