En tionde krets?

De senaste dagarna har jag lyssnat på "vi drar åt helvete" en p1 podd om Dante Alighieris den gudomliga komedier. Ja, det är litteraturnördsvarning på den. Det erkänner jag. 

Nu till saken...jag är inne på att det bör införas en tionde krets i helvetet. En för journalister. Varför ska de straffas? Pga dumma frågor. I det här fallet tänker jag på den för dagen aktuella frågan: hur tror du att spelarna känner det? Ställd efter att Sverige tydligen åkte ur EM. Nej jag är ff inte intresserad av sportboll... Det är de jävla frågorna som stör mig. 

Hur ska dessa själar bestraffas då? Bli tvungna att besvara en oändlig ström av dumma frågor? Hur känns det att brinna i helveteseldarna? Ska ta upp frågan med chefen för helvetet! Naturligtvis krävs det utbyggnad och planering men på ett par års sikt så...

Kommentera inlägget här :