Spänning på byn....

Efter en dålig natts sömn kom en rolig men jobbig arbetsdag. Efter det var det dags att handla livets nödtorft: vin, färgbomb och mat i den ordningen. 

Kommer hem sent, tänker mig en power nap. Innan jag kommit så långt, hade dock landat i soffan, kommer ambulanshelikoptern och nästan sveper av takpannorna. Det var jag ju tvungen att undersöka. Det var fullt pådrag på banvallen (gång-ridbanan för er som inte är bosatta i Gråbo). Det fick man ju resa sig och kolla. Sen blev det ingen vila, lika bra att göra en nödtorftig städning.....Skänkte en eller fler tankar till den stackare som råkat illa ut på banvallen tänkte på när Lillsess körde omkull på cykeln och fick åka a,bulanshelikopter från Tjörn. Själv befann jag mig i Kumla. Ungen var tio år. Det gick fort hem må jag säga....Ingen upplevelse jag önskar någon annan förälder ....eller någon annan alls faktiskt!

Kommentera inlägget här :