Plugg och planering

Foto: Lite sherry för inspirationens skull....
 
Inspiration kan man finna på många olika platser. I ett glas sherry till exempel....som en annan brittisk dam. Men gott var det. I förmiddags efter träningen lossnade faktiskt skrivandet en aning. Efter att vi varit och handlat grejer till morgondagens nyårsfirande fortsatte jag min författargärning men nu får det vara bra. Nu ska jag gå ut och röra ihop en fisksoppa med blåmusslor. Tror det blir bra. Charlottenlök, vitt vin, lax, torsk, blåmusslor och grädde. Till detta vitlöksbröd. Kan ju inte påstå att mannen såg superimpad ut, men han har hittills överlevt 100% av mina matlagningsförsök, så jag tror det lyckas idag med. 
 
Ta nu vara på det här årets sista dygn. 

Kommentarer :

#1: Per

Mums med fisksoppa, låter ju alldeles förträffligt gott!

Svar: Det var det! Fick förvisso öppna en prosecco i förtid för att få till det, men det var det värt.
RockabillyQueen

skriven

Kommentera inlägget här :