Antiques in more than one way...

För att börja från början får jag väl börja med gårddagskvällen! Middag på Joes Crab shack. Det går att äta varma skaldjur, det är till och med jädrigt gott. När vi gick därifrån så hörde vi någon slå några bluesackord på en gitarr. Vi letade oss framt ill en liten ölstuga mitt emot restaurangen. Mycket rolig personal och rolig underhållning under fullmånen i 25 gradig värme, på kvällen. Snöskottning kändes jävligt avlägset. Idag då? En tur till Sanibel Island, i mitt tycke paradiset på jorden. Strand med vit sand miljarder snäckskal, inga mängder med folk, inte en massa äckliga försäljare och uthyrare. Bara lite folk som gick omkring och plockade snäckor, jo jag fick allt ned några i handväskan trots mr Rights inte helt imponerade blickar... VI tog en liten biltur på ön efter vår promenad. Vi hamnade på en antikaffär där vi kunde varit kvar i veckor och ändå inte ha sett allt som fanns att se. Antikviteter alltså, och musikalisk underhållning av Andrew Sisters och Benny Goodman...Nästa antikvitetspunkt på programmet då. Lunch på Dairy Queen. Jag svär, vi var minst 20 år yngre än ALLA andra där inne och det var gott om folk. Man kan ju undra om pensionärer äter gratis där....
Nu har vi tagit dagens simtur och siktar in oss på en veckoträff i cape coral...ska bli spännande att se vad det har att ge! Ha're så göttans!
Taggar: Antiques, Sanibel, bad, flamingos, sand, snäckor;

Kommentera inlägget här :