Nä men så att eeee....

Antingen så ljuger Lillsess för mig, vilket inte skulle vara första gången, eller så har hon faktiskt p g a sin bristande läsförmåga tagit fel bland sina piller....Oavsett vilket så är resultatet detsamma. Läkemedelsförgiftning på Sahlgrenska.... Hur länge ska myndigheterna skita i att jag säger att hon inte är kapabel att reda upp sin tillvaro själv??? Jo jag vet att det här kan tolkas som att jag "hänger ut" det stackars barnet, men....jag måste få ventilera min ilska över myndigheternas misstro mot mig som mor. Jag vet att hon har sin integritet, jag vet att hon har rättigheter, men jag vet också, förhållandevis akkurat tror jag, vad hon fixar och inte. Så snälla sluta avfärda mig med "hon är myndig". Jo tack, för helvete det vet jag....Men var meningen att i samma stund ni började betrakta henne som myndig så ska jag beläggas med munkavle och handklovar och förhindras att hjälpa. Eller rättare sagt, jag vill inte vara hjälparen. Jag vill ha en normal relation med mitt barn. Jag vill att ni fixar förutsättningarna för att vi ska kunna få en sådan relation där jag inte är en tjatkärring som går två steg efter och påminner om vad som ska göras. KAN INTE NÅGON ANNAN GÖRA DET NU NÄR HON INTE ACCEPTERAR ATT JAG GÖR DET LÄNGRE, eller tycker ni att hon ska feldosera sina mediciner, eller ta fel mediciner, eller kanske skita i sina mediciner så att hon till sist dör? Är det integritet och omtanke från samhällets sida?

Kommentarer :

#1: Pip

Staten satsar massa pengar på trafiksäkerheten o ska ha en nollvision i teafiken men innom psyket då? Staten o alla pappersfolk som inte kan nått om verkligheten borde inte få ha sina jobb utan att vart i vissa sitsar själva..

Svar: Jag inser ju att hon också har rättigheter och integritet, men det här är jävligt svårt att bevittna....
RockabillyQueen

skriven
#2: Annelie

Jag håller med att det är för jävligt!!! Man är inte särskilt stolt över att jobba i vården alla gånger... Så länge det är något fysiskt som kan åtgärdas är det inga problem, men när det gäller det psykiska och åldersgränser är det helt åt skogen...
Hoppas hon får den hjälp hon behöver! Stå på dej och var den "jobbiga mamman!!!!
Kraaaaam

Svar: I'm keeping up the good work.....
RockabillyQueen

skriven
#3: Karin

Hej, jag har hört talas om dosetter som det är "larm" på, en ny sort...där klockslagen finns och det inte går att överdoseras. Vet inte hur det fungerar om man t.e.x får magsjuka och måste ta extra dos av den orsaken..Men kanske det går att kolla upp vad det är för dosett? Jag har för dagen för lite info om det här, men kan ta reda på mer fakta om du vill? Hälsningar Karin i "Grönbo"

Svar: Problemet är en impulsstyrd unge som gör innan hon tänker...Suck!
RockabillyQueen

skriven

Kommentera inlägget här :