Sämre kan man ha det...,..

Måndag, verkligen måndag.
Trots att jag vaknade fylld av förväntan inför den nya veckan så tycktes högre makter beslutat sig för att det fick vara någon hejd på entusiasmen....
Styr nosen på V70:n ut på Gråbovägen. I kraftigt motljus så ser jag en dödsförskräckt liten hare! V70:s lyktor var nog det sista det lilla livet såg. Det dunsade betänkligt. Tyvärr kunde jag inte stanna och kolla hur det gått för det stackars djuret eftersom bilen efter mig inte hade riktigt koll på det där med att hålla avståndet.... Suck! Hinner ungefär hundra meter till innan det blir mer eller mindre tvärstopp. Bilkö, mycket långsamtgående bilkö....Suck! Svär, funderar över vad som orsakar avbräcket i marchhastighet. Det visar sig att det är en gigantiskt lång tittkö. Natten till söndag körde en bil av vägen och klövs, tydligen en osedvanligt hemsk olycka! Där detta skett så hade gravljus, blommor och nallar ställts upp. I mängder. Efter att ha passerat det så släppte kön. Jag förstår inte, har aldrig förstått och kommer aldrig att förstå det där med tittköer!
Kommer till jobbet. Fryser som sjutton. Min klf kompis ringer och säger att han är sjuk. Dags att vikariera med andra ord. Lektion - brandlarm, som envisas med att gå varannan minut. Inga fläktar i köket. Inget bra!
Fortsätter frysa! ont i halsen, eländig helt enkelt.
Men efter det så verkar oflytet ha släppt. Kom hem efter jobbet, powernap, matlagning och nu har jag i alla fall slutat frysa, även om halsen fortfarande svider och nyser gör jag.
Det är anledningen till att jag beslutat att kvällen ska ägnas åt jobb! Bedöma filmanalyser! Sämre kan man ha det!

Kommentera inlägget här :