Sträcker på mig, gäspar och försöker komma till liv!

Sovit som en potta skit i natt - eller kanske något bättre för jag tror inte skit sover alls. Jag har sovit en del, haft ännu en vidrig mardröm, blivit väckt av Ollekatten flera gånger och på detta en snarkande gubbe! Men när man får ligga kvar till halvåtta på morgonen ska man inte klaga. Så det så!

Igår blev det mest hushållsarbete och ett pumppass. JO förresten -  färgade ju Lillsessans hår flamingorosa också. Det tog sin lilla tid men blev väl skapligt. I alla fall så länge det rosa sitter kvar. Hon hade tråkigt igår det lilla livet. Bägge kompisarna hade dragit iväg till Smögen.... I morgon vill hon åka till Tildakusinen. Vi får väl se hur det blir med det. Jag tror nog att hon kommer iväg. Men då måste de små raringarna ta hand om sin lillkusin Olle. Lite förvirrande det där va? en katt som heter Olle och en kusin som heter Olle, de är förvisso söta bägge två.

Idag ska jag in å dejta Storsessan - hon fyller ju på fredag men då har hon dragit till Hultsfred på Hay Ride så då ses vi ju inte. Då får det bli idag i stället. Ikväll skulle vi väl ev. få besök av Norrland å Värånikan, de skulle lämna vår byggnadsställning. Det är oroande - brukar innebära att jag ska utföra någon sorts arbete. Tvätta eller måla huset.....VILL INTE SÅNT - men lär väl få göra det ändå. Väntar för övrigt fortfarande på det beryktade gruslasset som jag tydligen ska skyffla ut.

Hemmafru-mode för mig verkar inte riktigt vara detsamma som för "Svenska Hollywoodfruar" - tydligen en helt annan deal för "Svenska Gråbo-fruar"!

Kommentera inlägget här :