Lite morrig....

Att det ska vara så svårt att få va nöjd! Eller egentligen har jag väl inga stora anledningar att va missnöjd, men just nu är det Lillsessans gymnasium i höst som stör mig nåt så kopiöst. Här har man jobbat häcken av sig för att hitta nåt som passar o så tar de lik förbannat inte in henne. Nå nå, än är inte diskussionen över, men det stör mig att man ska behöva lägga så mycket energi på det här. Sötåsens lilla grupp fick hon inte plats i, men vi ska söka PRIV så får vi väl se hur det går. Hon är ju faktiskt godkänd i allt utom matte och engelska, så hon måste läsa programinriktat - hon kan ju inte tillbringa  fem dagar i veckan med att läsa matte och engelska och tappa resten av allt hon lärt sig - eller hur?

Har satt det lilla livet på tåget till Kumla idag, så får hon muntra upp sig med lite kusinumgänge.  När jag ändå var i Alingsås gick jag och handlade på Maxi och där vid bokdisken så hittade jag Lille Mats! Vi passade på att rekommendera lite böcker till varandra samtidigt som vi gick igenom respektive midsommarhelger. Kul att prata böcker med en kille faktiskt, är ju mer van att göra det med tjejer (damer, tanter, ladies - kalla oss vad ni vill, i själ och hjärta är vi ff tjejer!)

I morgon kommer Veronique och Susanne hit och förgyller min tillvaro till lunch, sen tror jag att jag drar ner till Helena i Falkenberg för kvällen. Drömmis kanske inte blir så jättenöjd, men jag måste få se lite saltvatten när vädret nu ska vara bra och jag inte har något barn yngre än 38 att ta hand om.

Have a good one! Måste ägna mina revben i ugnen lite tid, så de blir klara så att jag och Dr Dröm kan käka när jag zumbat färdigt för kvällen sen!

Kommentera inlägget här :