Good morning Grååååbo!

Nu har jag ägnat den senaste en och en halv timmen åt att vakna till liv. Starten var inget  vidare, rejäl huvudvärk, men efter en halvliter kaffe så börjar det rätta till sig. Jag ska väl så småningom få på mig nån sorts kläder och röja upp här. Är det inte konstigt, vi har ju knappt vart hemma alls på hela helgen och här ser ut som Jerusalems förstörelse?

Solen lyser väl lite med sin frånvaro ännu, vilket kanske är bra för jag behöver nog gå ut och vattna mina små blomster.

Idag vill Lillsessan att vi fixar hennes rosa hår. Eller rättare sagt hon vill att jag hjälper till och färgar håret rosa så det får jag väl göra då. Det går ju alltid att hälla i en förpackning mörkbrunt om det blir hemskt.

Nu går vi här och väntar på att få veta om hon kommit in på Naturbruk på Sötåsen eller inte...Varför ska de ungdomar som har mest behov av framförhållning vänta längst? Man kan ju inte annat än undra.

Helgen då? Åhhh allldeles underbar. Drömmis födelsedagskalas i torsdags blev bra, även om jag knappt hann utanför köket. Fredagen kände jag mig inte helt pigg på, men men, det ble allt bättre än jag trott. Även om jag nu blev lurad - fetlurad. Som  tur var så hade vi förstånd nog att åka hem tidigt den kvällen också. Tack lilla gubben för att du körde. Klockan 12 på midsommardagen så bar färden iväg mot Lysekil. Perfekt dag, perfekt väder och perfekta vänner. Det var bra studs på mig måste jag säga. Först rymde jag iväg och åkte med Klaes en sväng och sen tog jag mig en tur med Tommy i vår gamle Buick! Kul va det! Om jag lyckas ta mig över den mentala puckeln att ladda upp lite bilder så ska jag göra det... men jag gillar inte bilduppladdningen hos blogg.se så är det bara. Det tar ju tusen år att få dit en bild.

Förrestenjag  hittade en dubbelgångar till vår bil. Samma modell och samma färg. Trodde nästan det var vår en stund där, men den stod ju på fel plats. Däremot så var det annan färg på inredningen! (Ja, det kan väl hända att skicket var ganska mycket bättre än vår.)

Näe plocka och städa var det... och en sväng ner till tvättmaskinen. Ha det gött!

Kommentarer :

#1: Tommy

Kul att du åkte med,jag håller på att städa upp 2 dagars festande i bilen...puh

skriven
#2: Richardjenny

Looking for information and found it at this great site. You have an outstanding good and well structured site. I have been looking for sites like this for a long time. Keep up the outstanding work and thank you.

skriven

Kommentera inlägget här :