Det e inte lätt å va katt....

Ni tror att vi bara ligger på hallgolvet och slappar hela tiden, men icke. Det finns en hel del att pyssla med. Som att t ex se till att matte håller formen. Jag har bestämt att det är väldigt lämpligt för henne att gå upp med sådär en timmes mellanrum hela natten. Det liksom håller henne pigg och allert... så det är bara att ställa klockan och sätta fart. Nu går de och lägger sig.... ställer klockan på 01.47. Det blir bra. Sträcker på mig, släpar mig bort till deras sovplats. Börjar vässa klorna på sängen.... brukar göra susen! Tar ett par minuter men det funkar... hon stapplar upp, förvirrad, går mot dörren, men nej - så roligt ska hon inte få det. Låtsas att jag vill ha mat... hon stapplar vidare mot köket. Fyller på mat. Jag knaprar ett par torrisar för syns skull. Nu har hon nog nästan somnat om... jag går till sovplatsen igen - vässar klorna. Hon reser sig upp som i givakt. Ja, ja, jag går väl ut då! (i fem minuter) sedan börjar jag kasta mig mot dörren - handlöst. Matte svär en ramsta och stapplar upp igen. Okej! Lägger mig och värmer upp mig en timme, sedan så är det dags för rond två! vi tar om hela proceduren igen.... hi hi! Kan faktiskt hinna med tre vändor en bra natt. Det är kul sånt här, inte undra på att jag måste vila hela dagarna....

Kommentarer :

#1: Karin

Ja si ni katter ni har det alldeles för bra, ni styr våra liv !!

skriven
#2: Anonym

Åh Maria,

Läste om hur du har det nattetid och höll på att skratta mig alldeles fördärvad ha, ha, ha . Mina egna håller periodvis på likadant och då kan man minsann låta bli att dra på mun. Det komiska i det hela är ändå att en annan ger perspektiv på hur tokig tillvaron kan vara och att man som kattälskare faktiskt ställer upp på det - någonting som en normalt funtad människa aldrig i livet skulle finna sig i! Men allt för kärleken.... Meeeuuww!

skriven

Kommentera inlägget här :