Sicket Garv!

Lång arbetsdag avslutades med möte med partycrewet! I nuläget är vi nio stycken som har/ska fylla jämna (ojämna) år. Vi har kommit oss en bit i planeringen, lokal hyffsat klar, band hyffsat klart, och planer hyffsat klara. Nästa sittning blir 12 november.

Visst är vi hyffsat effektiva där vi sitter och rynkar våra pannor och försöker minnas hur vi gjorde förra gången. Vem kan ha gästlistan? är det nån som har mailadresser kvar? vad tog vi för biljetterna sist? ja frågetecknen är många när ett gäng halvblinda, halvsenila och stela medelåldringar ska tänka ihop. Det lustiga är att vi nog är den där första generationen som aldrig behövde bli vuxna, därför kör vi samma upplägg, samma musik - ja business as usual helt enkelt. Och jösses vad vi garvar när vi träffas. Det är lite kämpigt att ha möte när deltagarna sitter dubbelvikta, men det går!

När jag knäppt på datorn ringde hemtelefonen. Det var nån från nåt pocketboksförlag.

- Maria! (Bryskt, med basröst)
- Jag ringer från pocketxxxxx! Har du tid att svara på två frågor?
- Ja, (i samma tonläge)
- Tycker du om att läsa pocketböcker?
- Jag gjorde det när jag fortfarande kunde se! (fortf basröst och grinigt)
- öhhhh, ja ha, lyssnar du på hörböcker nu då? (med mycket osäkerhet i stämman!)
- Ja
- Vilken genre lyssnar du på??? (mycket nervöst)
- Blodiga Deckare! (I samma tonläge)
- Oj då! Tack då!
- Hrmmmm!!!!!

Ha ha ha! Stackars försäljare när fan flyger i mig!



Lämnar er med ett leende, i alla fall på mina läppar! (I'm evil moahaha!)

Kommentarer :

#1: Therese

Ha ha du är rolig, stackars försäljare

skriven
#2: Ann

Känns skönt!

skriven
#3: janne

Tupperware party hahaha ^^

skriven

Kommentera inlägget här :