När bonnläpparna ska ut å fara i världen......

När bonnläpparna ska ut å fara i världen får flygbolaget knepiga telefonsamtal. Jag blev till exempel helt paralyserad av skräck när jag såg att den elektroniska flygbiljetten stod utställd på ett efternamn med oe i stället för ett ö. För går hörde jag ju att om det inte står exakt på biljetten som det står i passet så kan man glömma att komma in i USA. Den extremt trevliga tjejen på lufthansa lugnade mig och sa att det var helt vedertaget och inget att oroa sig för, hon upplyste mig dessutom om att det var helt normalt att jag inte fått en pappersbiljett på posten. Hon klarade ut alla bagageregler för mig och förklarade vad som gällde när man ska vara på flygplatsen. Två timmar innan här och tre timmar innan i USA. När jag pratat med henne föll minst en tre fyra resfeber stenar från mitt bröst. Dessutom visade det sig vara lätt som en plätt att ändra tiden som hyrbilen skulle hämtas! Pust!

Lucky me!

Nu väntar jag på att Drömmis ska komma in och duscha så att vi kan åka iväg på vår växlings- och shopping-runda.

Som ni säkert ser så har jag börjat få rejäl resfeber. Springer runt som en drogad höna känns det som!

Kommentarer :

#1: Pip

Ska du te USA?!!!! Om inte ja får åka me i en resväska så tänker ja dricka upp alla eran "dricka" när ni inte e hemma o kräkas i hela erat hus :( HaHa

skriven

Kommentera inlägget här :